A szakiskola célja, a gyógypedagógiai alapfokú nevelő-oktató munka eredményeire támaszkodva a gyakorlati képzésben résztvevő gazdálkodó szervezetekkel együttműködve nyújtson differenciált segítséget a szakma tanulásához, a társadalmi beilleszkedéshez, a felnőtt életre felkészüléshez, ezzel tegye képessé a fiatalokat arra, hogy társadalmunk rendezett életvitelű, eredményesen dolgozó tagjaivá váljanak.
A célok érdekében a szakiskola feladata
az alapfokon megszerzett műveltségi anyag szinten tartása és elmélyítése
a tervszerű nevelő-oktatómunka során az alapképességek fejlesztése mellett a mindennapi életben hasznosítható és továbbépíthető általános és szakmai ismeretek nyújtása
a tanórán kívüli személyiségfejlesztés: szociális készségek és magatartásminták kialakítása az eltérő szociokulturális helyzetből adódó kommunikációs konfliktusok feloldása, magatartás-és teljesítményzavar kezelése pl: drámapedagógia módszereivel,
az eredményes munkába álláshoz szükséges hátránykompenzációs, felzárkóztató, egyéni fejlesztési programok kidolgozása,
a tanulók felkészítése a munkavállalói szerepre, a munkahelyi, a szakmai közösségekbe való bekapcsolódásra
az iskola érték- és normaközvetítő funkciójának érvényesítése a nevelés során a beilleszkedés elősegítése érdekében
etikai, nemzeti értékek megjelenítése a tanórákon és a tanórán kívüli tevékenységekben egyaránt
A szakiskola három évfolyamos
A 9/E. évfolyamon: az általánosműveltség megalapozása speciális neveléssel, oktatással, pályaorientációs jelleggel. A 9. és 10. évfolyamon: szakmai képzés, felkészítés a munkába állásra, életkezdésre.
A munkába állást, életkezdést elősegítő választható szakmák
Állatgondozó
Textiltermék-összeállító
Számítógépes adatrögzítő
Szakácssegéd
Háztartásvezető
Tanulói összetétel
A szakiskolában tanulásban akadályozott, 8. osztályt végzett tanulók oktatása, képzése folyik. A képzésbe belépő tanulók nagyon eltérőek képességeik, készségeik fejlettségi szintje tekintetében. A tanulási helyzetet nehezítő tényező: a motiváltság hiánya, a kognitív képességek gyengesége, a személyiség fejlődés alacsonyabb szintje, szociális éretlenség. Jelentős eltérés mutatkozik a tanulók szociokulturális hátterében is, jelentős a hátrányos és halmozottan hátrányos tanulók aránya.
Személyi feltételek
Az iskolában folyó közismereti elméleti oktatást gyógypedagógusok végzik.
A szakmai gyakorlati oktatást gazdálkodó szervezetek segítségével oldjuk meg együttműködési megállapodás, valamint tanulószerződések keretében. Ennek alapján a gyakorlati képzés partnercégeknél, illetve saját tanműhelyekben folyik.
Elvárásaink a képzésben résztvevő szakemberekkel szemben
módszerbeli felkészültségük a speciális elemeket is tartalmazza
A gyakorlati képzés területén a feladatok teljesítéséhez szükséges gépekkel, szerszámokkal, berendezésekkel, a balesetmentes munkavégzéshez szükséges munkavédelmi eszközökkel, védőfelszerelésekkel a gyakorlóhelyek és a belső tanműhelyek rendelkeznek. A technikai, technológiai fejlődéssel pályázati lehetőségek kihasználásával igyekszünk lépést tartani. Az elméleti oktatás területén megfelel az eszközellátottság, azonban a szemléletesebb, könnyebb elsajátítást elősegítő taneszközök körét folyamatosan bővítjük részben pályázatok, részben saját erő felhasználása útján.
A szakiskolai képzésbe kerülés feltételei
alapfokú iskolai végzettség
egészségügyi alkalmasság
Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottságának érvényes szakértői véleménye